جستجو

بولتن تحلیلی مهر ماه ۱۴۰۱ آیکو

بولتن مهر ماه آیکو

در این مطلب به بولتن تحلیلی مهر ماه ۱۴۰۱ که در دپارتمان سرمایه گذاری هلدینگ آیکو تهیه شده است، نگاه مختصری خواهیم داشت. جهت دانلود «بولتن تحلیلی مهر ماه ۱۴۰۱ با نگاهی بر شرکت سیمان فارس نو» کلیک کنید.

این گزارش شامل بخش‌های زیر است:

  • تحلیل بازار
  • گزارش های آماری بازار سرمایه
  • بررسی روند قیمتی محصولات فولادی
  • بررسی روند قیمتی محصولات پتروشیمیایی
  • بررسی شرکت سیمان فارس نو

تحلیل بازار

بازار سرمایه در مهر ماه مشابه شهریور ماه به روند منفی خود ادامه داد به‌ نحوی‌که طی این ماه شاخص کل با افت ۳ درصدی به محدوده ۱ میلیون و ۳۰۸ هزار واحد و شاخص هم‌وزن نیز با افت ۴ درصدی به محدوده ۲۲۶ هزار واحد رسید.

به نظر می‌رسد افزایش ریسک‌های سیستماتیک بازار در کنار ضعف قانون‌گذاری دولت در حوزه حمایت و توسعه از بازار سرمایه سبب افزایش ترس سرمایه‌گذاران و متعاقب آن خروج سرمایه از بازار شده است.

 

مقایسه شاخص و ارزش معاملات در بازار سرمایه در مهر ماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در مهرماه ماه با عدد ۱,۳۵۱,۴۲۴ کار خود را آغاز کرد. در ادامه و در روز سوم مهر با افزایش ۱/۱۵ درصدی به بالاترین عدد خود رسید، سرانجام در روز پایانی مهر ماه با بازدهی منفی ۰/۰۸ درصدی و با ثبت عدد ۱,۳۲۶,۲۸۹ به کار خود پایان داد.

ارزش دلاری بازار سرمایه

بررسی روند قیمتی محصولات فولادی

در پی اجرایی شدن تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی و تایید ۰.۷۵ درصد برای این نرخ و همچنین رکود در بخش املاک و مستغلات کشور چین، بازارهای جهانی و به تبع آن بازار فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بود.

قیمت ورق گرم فولاد مبارکه نیز با در نظر گرفتن نرخ ارز نیما بالاتر از CIS در بورس کالا معامله می‌شود. ضمن اینکه آخرین معاملات ورق گرم در بورس کالا نشان می‌دهد این محصول پس از افزایش در شهریور ماه با کاهش قیمت به ۱۵۵،۸۷۷ ریال به ازای هر کیلوگرم رسید.

 

بررسی شرکت سیمان فارس‌نو

شرکت سیمان فارس‌نو دارای محصولات اصلی سیمان فله و پاکتی (در تیپ‌های ۱ و ۲) و کلینکر است. این شرکت در سال ۱۴۰۰ با تولید و فروش ۱.۱ میلیون تنی خود حدود ۱.۸% کل فروش سیمان کشور را عرضه کرد.

درصد سهامداری سفانکو- آیکو

گزارش تحلیلی شرکت سیمان فارس نو(سفانو) که مربوط به عملکرد مهر ماه این شرکت است را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *