جستجو

تحلیل تکنیکال سایپا (خساپا)

تحلیل تکنیکال گروه خودروسازی سایپا

تحلیل تکنیکال سایپا / نماد خساپا

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت آیکو  گروه آرکا تحلیل

 

 

قیمت پایانی: ۲.۴۱۰


همانطور که در کانال بلندمدت سهم مشاهده می شود، روند قیمت در اردیبهشت ماه امسال، بعد از تغییر سرمایه، با جهش رو به بالایی مواجه شده و توانسته به اندازه عرض کانال صعود داشته باشد. سپس اصلاحی به میزان بیش از ۷۸% را تجربه کرده است.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

بر اساس الگوی فیبوناچی بازگشتی داخلی، میزان اصلاح در روند صعودی سهم، تا محدوده ۷۸% بوده و در تلاش برای صعود مجدد، به مقاومت ۶۱.۸% برخورد داشته اما موفق به شکست آن نشده و مجدداً ریزشی تا همان محدوده ۷۸% را پشت سر گذاشته است. هم اکنون در حال حرکت به مقاومت قبلی خود بوده و چنانچه سهم با حمایت مواجه شود، می توان انتظار افزایش تا قیمت ۳.۰۷۷ را داشت. سپس باید منتظر عکس العمل سهم در برخورد به این مقاومت بود که آیا توان شکست آن و حرکت به سمت محدوده بعدی (۳.۶۴۵) را دارد یا خیر.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

در قسمت انتهایی نمودار قیمتی، الگوی مثلث مشاهده می شود. محدوده قیمتی ۲.۸۰۰ به عنوان مقاومت بعدی سهم بوده و در صورت عدم شکست مقاومت مجدداً تا محدوده ۲.۲۸۰ انتظار ریزش خواهد رفت. چنانچه روند قیمت ضلع مثلث را به بالا بشکند، می توان احتمال افزایش به اندازه قاعده مثلث (حداقل محدوده قیمتی ۴.۲۰۰) را در نظر گرفت.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

روند نزولی موجود نیز در محدوده ۲.۶۸۰ نیازمند حمایت قوی به منظور شکستن خط روند نزولی خود می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

در ابر ایچیموکو، خط تأخیر پایین از روند بازار قرار داشته و هنوز موفق به شکست آن و قرارگیری در بالای روند بازار نشده است. خط استاندارد خط تغییر روند را به بالا شکسته، همچنین روند بازار در زیر ابر کوموی نزولی (قرمز رنگ) قرار داشته و همچنان سیگنالی مبنی بر تغییر روند مشاهده نمی شود. بررسی این اندیکاتور را در روزهای آتی به منظور اطمینان از صعودی شدن روند و ورود به پوزیش خرید در این سهم، باید مد نظر قرار داد.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

اندیکاتورهای CCI و RSI در حرکت از منطقه اشباع فروش، نزدیکی نیمه کانال خود رسیده و باید دید آیا توان شکست آن را دارند یا خیر. اندیکاتور stochastic نیز در منطقه اشباع فروش قرار داشته و خطوط میانگین متحرک ۳ روزه و ۵ روزه یکدیگر را قطع نکرده اند و سیگنالی مبنی بر ورود به سهم صادر نشده است.

 

تحلیل تکنیکال خساپا سایپا

 

نتیجه: با توجه به بررسی روند قیمتی سهم و مشاهده روند اندیکاتورها در آن، چندین محدوده مقاومتی پیش روی سهم موجود است. در ابتدا مقاومت ۲.۶۸۰ به منظور شکست خط روند نزولی و سپس محدوده ۲.۸۰۰ به عنوان ضلع مثلث، وجود دارند. همچنین در صورت ادامه حمایت و روند صعودی، هدف قیمتی ۳.۰۷۷ و سپس ۳.۶۵۴ را می‌توان در نظر داشت. در صورت عدم توانایی در شکست و ریزش، اولین هدف نزولی محدوده ۲.۲۸۰ خواهد بود و در ادامه بر اساس الگوی فیبوناچی نزول تا محدوده ۲.۲۶۹ را خواهیم داشت. در صورت ادامه نزول، محدوده قیمتی ۱.۷۵۰ را نیز باید در ذهن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *