جستجو

تحلیل تکنیکال فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)

تحلیل تکنیکال فولاد آلیاژی ایران

تحلیل تکنیکال فولاژ/ فولاد آلیاژی ایران

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت آیکو گروه آرکا تحلیل

 

با توجه به روند قیمتی سهم فولاد آلیاژی ایران و بررسی الگوهای موجود و نیز مشاهده اندیکاتورها، سهم در حال ادامه روند نزولی خود بوده و با توجه به رسیدن قیمت سهم به نقطه حمایتی مهم، می بایست منتظر عکس العمل نسبت به این محدوده باشیم. از طرفی با توجه به اینکه هنوز سینگالی مبنی بر ورود به سهم از طریق اندیکاتورها صادر نشده است، ورود در این محدوده می تواند با ریسک همراه باشد. در صورت ورود به سهم و عدم حمایت در این محدوده، در ابتدا قیمت ۲۳.۲۰۲ و سپس ۲۲.۳۰۰ به عنوان حد ضرر و در صورت ورود و حمایت در این بازه، محدوده ۲۷.۹۰۰ به عنوان هدف صعودی اول و ۳۱.۲۳۵ در صورت ادامه روند صعودی و حمایت در سهم، به دست خواهد آمد.


 

روند قیمتی سهم پس از حرکت در کانال بلند مدت خود با شیب کم، از اوایل سال ۹۷ وارد کانال میان مدت جدید با شیب بیشتری شده است و اکنون به محدوده حمایتی در نیمه کانال رسیده و باید منتظر باشیم که آیا در این منطقه حمایت می شود یا خیر. در صورت حمایت توانایی صعود در میان مدت به اندازه نیمه کانال تا محدوده سقف کانال (قیمت ۴۶.۷۰۰) را داشته و چنانچه مورد حمایت قرار نگیرد احتمال ریزش تا محدوده کف کانال (قیمت ۱۷.۸۰۰) را در میان مدت می توان متصور بود.

تحلیل تکنیکال فولاژ

تحلیل تکنیکال فولاژ

همچنین با رسم خط روند داخلی میان مدت سهم، مشاهده می شود قیمت سهم در منطقه حمایتی مهمی قرار داشته و باید دید آیا در این محدوده حمایت خواهد شد یا خیر.

تحلیل تکنیکال فولاژ

 

در شکل زیر خط روند کوتاه مدت سهم ملاحظه می شود. در اواخر مرداد ماه این خط روند شکسته شده و به زیر آن نفوذ کرده است.

تحلیل تکنیکال فولاژ

در الگوی فیبوناچی بازگشتی داخلی، سهم در اصلاحی که از مرداد ماه آغاز کرده تا محدوده ۳۸% نزول داشته و پس از چندین بار تلاش همچنان موفق به حمایت و صعود از این محدوده نشده و در حال نوسان در این بازه است. با توجه به شکست محدوده ۳۸% در این الگو، هدف بعدی را می توان محدوده ۵۰% (قیمت ۲۳.۲۰۲) و چنانچه مورد حمایت قرار گیرد، هدف اولیه را سقف قبلی یعنی محدوده قیمتی ۳۰.۸۰۰ و در صورت ادامه، محدوده ۲۳% (قیمت ۳۲.۷۷۶) را به عنوان اولین مقاومت پیش رو می توان انتظار داشت.

تحلیل تکنیکال فولاژ

قسمت انتهای نمودار را نیز می توان در یک کانال خنثی در نظر گرفت و تقریبا به کف کانال خود رسیده و باید منتظر حمایت باشیم. در صورت حمایت در وهله اول به اندازه نیمه کانال (محدوده ۲۷.۹۰۰) و سپس تا سقف کانال (محدوده ۳۱.۲۳۵) حرکت خواهد کرد. در صورت عدم حمایت نیز در ابتدا به اندازه نیمه کانال (قیمت ۲۲.۳۰۰) و سپس به اندازه عرض کانال (محدوده ۱۹.۶۰۰) ریزش خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال فولاژ

در بخش انتهای نمودار، الگوی امواج الیوت را در قالب ریز موجی از موج بزرگتر می توان مشاهده کرد. به نظر می‌رسد در موج اصلاحی C قرار داشته و در صورت حمایت در این محدوده، می توان انتظار شروع موج صعودی جدیدی را داشت.

تحلیل تکنیکال فولاژ

روند تمامی اندیکاتورها نزولی بوده و سیگنالی مبنی بر برگشت روند صادر نشده است. اندیکاتور CCI در محدوده اشباع فروش قرار داشته و روند همچنان نزولی است. اندیکاتور RSI نیز در حال نزدیک شدن به کف کانال خود بوده و به زیر محدوده ۵۰% ریزش کرده است. در اندیکاتور stochastic  نیز در نیمه مهر ماه سیگنال فروش صادر شده و در حال ریزش به محدوده اشباع فروش بوده و خطوط میانگین ۳ روزه و ۵ روزه یکدیگر را قطع نکرده‌اند.

تحلیل تکنیکال فولاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *