جستجو

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم / نماد وخارزم

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت آیکو  گروه آرکا تحلیل

 

قیمت پایانی: ۱۱.۳۰۰


در شکل زیر کانال قیمتی ۸ ساله سهم سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم مشاهده می شود که از اواخر سال ۹۸ پس از ایجاد pull back وارد روند جدیدی با شیب بیشتر شده است.

 

سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

روند قیمتی میان مدت سهم نیز از اواسط سال ۹۸ با شیب بیشتری به صعود خود ادامه داده است.

 

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

همانطور که ملاحظه می شود روند صعودی سهم وارد اصلاح شده و بر اساس الگوی فیبوناچی بازگشتی داخلی تا محدوده ۵۰% اصلاح داشته ولی در حرکت صعودی خود از این محدوده موفق به شکستن مقاومت ۳۸% نشده و مجدداً به سمت خط ۵۰% بازگشته است. چنانچه در قیمت موجود (۱۱.۲۵۰) مورد حمایت قرار گیرد، توان بازگشت به محدوده قیمتی ۱۳.۸۵۷ را خواهد داشت و اگر موفق به حمایت در این محدوده نشود، ریزش کرده و ممکن است تا محدوده قیمتی ۹.۱۶۰ (محدوده مهم ۶۱.۸%) نزول را تجربه کند.

 

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

با توجه به شکل زیر چنانچه سهم پس از کمی ریزش، در محدوده قیمتی ۱۰.۳۲۰ مورد حمایت قرار گیرد و بتواند مقاومت ۳۸% (قیمت ۱۳.۸۵۷) را به بالا بشکند، می توان احتمال تکمیل الگوی سه قلوی کف را داده و هدف قیمتی ۱۶.۷۶۲ را در وهله اول و سپس هدف ۲۱.۴۵۹ (قله قبلی) را برای آن در نظر گرفت.

 

تحلیل تکنیکال وخارزم سرمایه گذاری خوارزمی

 

در قسمت انتهایی نمودار، الگوی مثلث مشاهده می شود و قیمت سهم در حال نزدیک شدن به ضلع پایینی (AC) مثلث بوده و چنانچه در این محدوده (قیمت ۱۰.۳۰۰) مورد حمایت قرار گیرد امکان بازگشت به سمت ضلع بالایی مثلث (قیمت ۱۴.۵۰۰) را خواهد داشت و اگر در حمایت ناتوان مانده و ریزش کند، به اندازه قاعده مثلث (تا محدوده قیمتی ۷.۱۰۰) نزول خواهد داشت.

 

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

در کندل هفتگی قیمت سهم، الگوی کلاسیک سر و شانه بازگشتی مشاهده می شود و در صورت عدم حمایت در محدوده خط گردن و ریزش از آن منطقه، قیمت سهم درصدی از نزول را تجربه خواهد کرد.

 

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

اندیکاتورهای موجود در شکل زیر نزولی هستند و در روزهای قبل، سیگنال فروش از طرف آن ها صادر شده است. اندیکاتورهای CCI، RSI و stochastic در حال نزدیک شدن به کف کانال خود (اشباع فروش) هستند و هیچ نشانی مبنی بر بازگشت روند در آن ها دیده نمی شود.

 

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری خوارزمی وخارزم

 

 

نتیجه: با بررسی روند قیمتی و اندیکاتورهای سهم، و با توجه به اینکه اندیکاتورها همچنان در وضعیت نزولی قرار دارند و برگشتی در آن ها مشاهده نشده است، ورود به سهم با ریسک همراه می باشد. همچنین با توجه به درصدهای اصلاحی در الگوی فیبوناچی، در قیمت موجود (۱۱.۲۵۰) حد ضرر محدوده ۹.۱۶۰ بوده و چنانچه حمایت در سهم را (در محدوده قیمتی ۱۱.۲۵۰) شاهد باشیم، در ابتدا محدوده ۱۳.۸۰۰ را می توان به عنوان هدف اول صعود قیمت و سپس محدوده ۱۶.۷۰۰ را در نظر داشت. از طرفی محدوده حمایتی بعدی در سهم قیمت ۱۰.۳۰۰ بوده که در صورت عدم وقوع آن، نزول تا محدوده ۷.۱۰۰ محتمل به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *