جستجو

معرفی «صندوق جسورانه دیتا» توسط مدیرعامل آیکو

معرفی صندوق جسورانه دیتا توسط مدیرعامل

به مناسبت معرفی و پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه، مدیرعامل شرکت ارزش پرداز آریان (آیکو) گفتگویی با روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی داشته اند. در ادامه بخش هایی از صحبت های آقای احمد پویانفر را به استحضار شما می رسانیم.

این روزها، دغدغه تمامی بنگاه‌های انتفاعی رشد است؛ چه در سطح کلان(حاکمیت) و چه در سطح خرد (مدیران شرکتها).این دغدغه سالها محلی برای مطالعات دانشگاهی بوده است تا بتواند رشد مجموعه‌ها را تسریع و تسهیل نماید.

پس از دهه ۱۹۸۰ میلادی، همزمان با رشد صنعت استارتاپی یکی از ابزارهایی که مورد استفاده قرار گرفت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود. ناگفته نماند که این صندوق‌ها هم برای بنگاه‌ها و هم برای سرمایه‌گذاران مزایای ویژه‌ای ایجاد می‌کند.

در ایران از حدود یک دهه پیش تاسیس و توسعه صندوق ها آغاز شد و مشاور سرمایه گذاری آیکو هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی فعال در صنعت مالی علاقمند به تجربه رشد بلندمدت در این حوزه بوده است. از سویی دیگر به خاطر دانش و تجربه خوبی که برآیند یک دهه فعالیت آیکو در بازار پول است به این نتیجه رسیدیم که با تاسیس صندوق، ارزش افزوده‌ای سه وجهی برای بنگاه خودمان، سرمایه‌گذاران و صنعت واسطه‌گری مالی ایجاد کنیم.

ایده‌های اولیه در گروه آیکو شکل گرفت و پس از همفکری با صندوق نوآوری و شکوفایی به این جمع‌بندی رسیدیم که اقدام به تاسیس صندوق جسورانه دیتا نماییم.

 

مطلب پیشنهادی: صندوق جسورانه چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دیتا در حوزه تکنولوژی‌های تکاملی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ حوزه هایی مانند بلاکچین، هوش مصنوعی، Big Data، الگوریتم تریدینگ، یادگیری ماشینی و … .

در واقع زاویه دید برخلاف سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اهمیت به مقوله تکنولوژی است آن هم تکنولوژی هایی که در بازارهای مالی کارایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *