جستجو

گزارش تحلیلی پتروشیمی پردیس – خرداد ۱۴۰۱

گزارش تحلیلی شرکت پتروشیمی پردیس

آشنایی با شرکت پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیـس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است که در راستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام‌های بلند و مؤثری برداشته است.

حجم بالای تولید و فن‌آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست‌محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی، خطوط حمل‌ونقل دریایی، برخورداری از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره ازجمله مزیت‌ها و ویژگی‌های این مجتمع است که چشم‌انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای جهانی ترسـیم می‌کند.

 

فروش ماهانه پتروشیمی پردیس در طی سال مالی 1401

بررسی عملکرد نماد شپدیس

مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی/انرژی پارس، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع شامل فاز اول، دوم و سوم جمعاً حدود ۶۴.۵ هکتار می‌باشد. در ذیل به ذکر برخی از اطلاعات آماری که می‌تواند شما را بابت خرید این سهم کمک کند، اشاره شده است.

مبلغ فروش داخلی شپدیس در 8 ماهه سال 1401 برابر با 75،000 میلیارد ريال، و مبلغ فروش صادراتی نیز 174،400 میلیارد ريال و در مجموع 249،400 میلیارد ريال بوده است که همین عملکرد 8 ماهه حاکی از رشد 26% نسبت به عملکرد سال مالی 1400 میباشد.

 

  • پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید ۳،۲۲۵،۰۰۰ تن اوره بزرگترین تولید کننده اوره کشور و منطقه است.
  • در حال حاضر ارزش بازار شرکت ۱،۰۶۰،۰۰۰ میلیارد ريال، معادل ۴.۳ میلیارد دلار است.
  • پتروشیمی پردیس در مجموع ۸ ماهه سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۱،۹۳۰،۰۰۰ تن اوره و نیز ۱۴۲،۰۰۰ تن آمونیاک فروخته است که ۶۵% این مقدار صادراتی بوده است
  • میانگین نرخ فروش صادراتی اوره شرکت در ۸ ماهه ۵۴۰ دلار است در حالیکه میانگین نرخ جهانی اوره در همین مدت ۷۳۶ دلار بوده است. نرخ اوره صادراتی در دو ماه اخیر بهبود یافته و با قرار گرفتن در بازه ۶۰۰ الی ۷۵۰ دلار به نرخ جهانی نزدیک شده است.
  • میانگین نرخ فروش داخلی اوره در بازه ۸ ماهه ۴۲۱ دلار است و در دو ماه اخیر به حوالی ۶۰۰ دلار رسیده است.
  • مقدار فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰، ۳،۶۲۹،۰۰۰ تن و با متوسط نرخ سالانه ۲۴۰ دلار بوده است.
  • پیش‌بینی کارشناسان تحلیل بازار آیکو، این است که با ادامه روند فعلی تولید و فروش، شرکت در مجموع سال مالی ۱۴۰۱ به فروش مقداری ۳،۲۵۲،۰۰۰ تن خواهد رسید.
  • باتوجه به روند مقداری و نرخ‌های فروش پیش‌بینی می‌شود شرکت با فروش صادراتی ۱،۹۵۴،۰۰۰ تن و فروش داخلی ۱،۰۶۵،۰۰۰ تن اوره، به درآمد عملیاتی ۳۸۲،۰۰۰ میلیارد ريالی دست یابد.
  • با فرض ثبات نرخ گاز طبیعی به عنوان خوراک و سوخت شرکت در نرخ های مصوب ۵۰،۰۰۰ و ۲۰،۰۰۰ ریالی و مصرف ۱،۴۶۰ میلیون متر مکعب خوراک و ۶۶۵ میلیون مترمکعب سوخت، و لحاظ افزایش نرخ یوتیلیتی ها پیش بینی می شود در سال مالی ۱۴۰۱ بهای تمام شده شرکت حدود ۱۴۵،۰۰۰ میلیارد ريال باشد.

 

روند درآمدی، بهای تمام شده و سود خالص شرکت پیش بینی سود و زیان سالانه سهم شپدیس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *