جستجو

بولتن تحلیلی شهریور ماه ۱۴۰۱ آیکو

بولتن جامع تحلیلی بازار بورس

در ذیل به بولتن تحلیلی شهریور ماه ۱۴۰۱ نگاه مختصری خواهیم داشت. برای دانلود «بولتن تحلیلی شهریور ماه ۱۴۰۱ با نگاهی بر شرکت پالایش نفت اصفهان» کلیک کنید.

این گزارش شامل بخش‌هایی همانند تحلیل بازار، گزارشات آماری بازار سرمایه، بررسی روند قیمتی محصولات فولادی، بررسی روند قیمتی محصولات پتروشیمی و بررسی شرکت پالایش نفت اصفهان است.

 

تحلیل بازار

بازار سرمایه در شهریور ماه معاملات کم رقمی داشت، به طوری که طی این ماه شاخص کل افت ۵ درصدی را تجربه کرد. با توجه به افزایش ابهامات بازار در این ماه این بازار شاهد معاملات کم رمقی بود، به طوری که میانگین ارزش معاملات طی ماه مورد نظر در حدود ۲,۸۴۶ میلیارد تومان ثبت شد.

بیشترین بازدهی‌ صنایع در ماه شهریور، به ترتیب متعلق به صنعت هتل و رستوران، تجهیزات صنعتی، نساجی، تامین سرمایه، حمل‌و‌نقل بار زمینی، زغال‌سنگ، خرده‌فروشی، نرم‌افزار و خدمات و سرمایه‌گذاری استانی بود.

 

نمودار مقایسه‌ای شاخص و ارزش معاملات در بازار سرمایه در شهریور ماه

aaicco_Bulletin

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در شهریور ماه با عدد ۱,۴۵۶,۷۴۴ کار خود را آغاز کرد.

در ادامه و در روز نهم ماه با افزایش ۶ درصدی به بالاترین عدد خود، رسید، سرانجام در روز پایانی شهریور ماه با بازدهی منفی ۵ درصدی و با ثبت عدد ۱,۳۷۸,۶۵۳ به کار خود پایان داد. همزمان با شروع روند منفی شاخص از نهم شهریورماه، ارزش معاملات به آرامی کاهش و در روز ۳۰ شهریور ماه پایین‌ترین ارزش معاملات در این ماه ثبت شد. ضمن اینکه میانگین ارزش معاملات در مرداد ماه ۲,۴۸۶ میلیارد تومان بود.

 

بازدهی صنایع مختلف در شهریور ماه

بازدهی صنایع مختلف در شهریور ماه

بیشترین بازدهی‌ صنایع در شهریور ماه، به ترتیب متعلق به صنعت هتل و رستوران، تجهیزات صنعتی، نساجی، تامین سرمایه، حمل‌و‌‌نقل بار زمینی، زغال سنگ، خرده‌فروشی، نرم افزار و خدمات و سرمایه‌گذاری استانی بود.

 

روند قیمتی محصولات فولادی از ابتدای سال ۱۴۰۱

روند قیمتی محصولات فولادی

جدول فوق قیمت میانگین قیمت محصولات فلزی را از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه نشان می‌دهد.

در پی اجرایی شدن تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی و تایید ۰.۷۵درصد برای این نرخ و همچنین رکود در بخش املاک و مستغلات کشور چین، بازارهای جهانی و به تبع آن بازار فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بود.

همانطور که مشاهده می شود در ماه‌های اخیر قیمت اسلب صادراتی ایران بالاتر از اسلب CIS معامله می‌شود. در بازارهای جهانی قیمت بیلت از اسلب پیشی گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *