جستجو

مصاحبه معاونت اجرایی و دبیر هیئت‌مدیره آیکو با بورس۲۴

دکتر علی جمالی

دکتر علی جمالی نیشابور، معاون اجرایی و دبیر هیئت‌مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان در خصوص استراتژی ها و برنامه های این شرکت به خبرنگار بورس۲۴ پاسخ داد:

به عنوان اولین سوال لطفاً مختصری درباره سوابق و فعالیت‌های شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان بفرمایید.

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان (آیکو) با هدف ارائه و تولید خدمات و محصولات حرفه‌ای مالی در سال ۱۳۸۹ تشکیل گردیده است.

از عمده فعالیت‌های شرکت در حوزه خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری می‌توان به ارزش‌گذاری شرکت‌های بزرگی همچون میدکو، بانک پاسارگاد، بانک گردشگری و تاید واتر اشاره نمود. در حال حاضر شرکت پروژهای بزرگی را در حوزه‌های اصلاح نظام مالی، مدیریت ریسک، طراحی پایگاه داده‌های تخصصی مالی‌بانکی، سبدگردانی و تأسیس صندوق و… ، با موسسات بزرگ کشور در دست اجرا دارد. عمده مزیت‌های رقابتی شرکت داشتن نیروی انسانی کاملاً متخصص با دانش روز دنیا، هیات‌مدیره‌ای کاملا تخصصی و با تجربه در حوزه بازار سرمایه و صنعت بانکداری می‌باشد.

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد، چه خدماتی را در بازار سرمایه ارائه می‌دهد؟

در حال حاضر شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان به‌عنوان شرکتی روزآمد و دانش‌مدار با هدف ارائه راهکارهای تخصصی مالی در صنعت واسطه‌گری مالی و بنگاه‌داری (بازار سرمایه، بازار پول و هلدینگ‌ها) در حوزه‌های زیر مشغول به ارائه خدمات است.

  • سبدگردانی اختصاصی
  • مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری
  • راهکارهای پشتیبانی تصمیم‌های مالی
  • تولید نرم افزارهای مالی، سرمایه‌گذاری و بانکداری
  • ارزیابی ریسک بنگاه‌ها
  • مدیریت تخصصی انواع صندوق‌های درآمد ثابت، اختصاصی بازارگردانی و مختلط

با توجه به فضای فعلی بازار سرمایه و به خصوص بورس، چه چشم اندازی را از آینده آیکو ترسیم کرده‌اید؟

شرکت‌‌ مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مالی در کشور می‌تواند نقش بسزایی در تأمین مالی بنگاه‌‌های اقتصادی ایفا کند. به همین منظور طراحی و استفاده از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه یکی از اولویت‌های اصلی این مجموعه خواهد بود.

در حال حاضر شاهد حضور تعداد بسیاری از تحلیلگران، معامله‌گران و سبدگردان‌های شخصی در بازار هستیم، در این مورد چه نظری دارید؟

افراد زیادی در حوزه بازار سرمایه فعالیت دارند که به معرفی عمومی بازار سرمایه و نیز جذب سرمایه‌های خرد به سمت این بازار کمک شایانی کرده‌اند. اما به نظر من دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح می‌تواند به امنیت و اعتبار فضای کار کمک شایانی نماید.

«مجوز سبدگردانی» که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعطا می‌شود، می‌تواند خیال سرمایه‌گذاران را بابت امنیت این فضای سرمایه‌گذاری راحت کند.

شرکت آیکو با دارا بودن این مجوز، آمادگی خود را برای جذب سرمایه در راستای انجام فعالیت سبدگردانی به منظور خلق ارزش برای سرمایه‌گذاران اعلام می‌دارد.

گویا در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم برنامه‌هایی برای حضور جدی‌تر دارید، ممکن است در این باره هم توضیحاتی بفرمایید.

در حال‌حاضر صندوق درآمد ثابت اندیشه فردا، صندوق بازارگردانی اندیشه زرین پاسارگاد، صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد و صندوق جسورانه فناوری‌های تکاملی (دیتا) مشغول به فعالیت و جذب سرمایه و سرمایه‌‎گذاری در بازار می‌باشند. در آینده‌ای نزدیک نیز دو صندوق دیگر تحت عنوان صندوق سهامی (قابل معامله در بورس) و صندوق PE (سرمایه‌گذاری خصوصی) به آن‌ها افزوده می‌شود.

پروژه OMS و سبد ۳۶۰ که از محصولات جدید آیکو است، در چه مرحله‌ای قرار دارند؟

معاملات بر خط سهام با استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری موسوم به(OMS) از تیرماه ۱۳۸۹ در بازار سرمایه ایران و با هدف دسترسی آسان و سریع سرمایه‌گذاران آغاز شد. این شیوه معاملاتی با استقبال خوبی از سمت سرمایه‌گذاران روبرو شد به نحوی که امروزه هفتاد درصد معاملات به این شکل انجام می‌شود. مجموعه آیکو در پی حضور مستمر و پررنگ سیزده ساله در بازار سرمایه کشور و درک صحیح از نیازهای روزافزون حوزه معاملات برخط، تلاش کرده است با ارائه این محصول خدمات با کیفیت و متناسبی را برای معامله‌گران فراهم کند.

افزایش چشمگیر تعداد سهامداران و به تبع آن رشد سبدهای سرمایه‌گذاری در بورس و پورتفوهای شخصی سهامداران، آیکو را ترغیب کرد که نسبت به تولید نرم‌افزار تحت وب به عنوان سبد ۳۶۰ با نیت ارائه دستیار مدیریت و نظارت بر سبدهای سرمایه‌گذاری اقدام کند. این سامانه با آدرس sabad360.com هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان است ولیکن رونمایی از این سامانه و اپلیکیشن مربوط به آن به زودی انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *