جستجو

گزارش تحلیلی مجتمع صنایع لاستیک یزد – مرداد ۱۴۰۱

گزارش تحلیلی مجتمع لاستیک یزد

مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد در بورس فعالیت دارد. بخش قابل توجهی از محصولات این شرکت برای تأمین مصرف شرکت های خودروساز و کارخانجات ساخت موتور سیکلت و دوچرخه در کشور ساخته می شود.  این شرکت یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی آرتاویل تایر (گروه صنعتی رازی) است و یکی از نمادهای مطرح حوزه فعالیت خود است.

ترکیب سهامداران مجتمع صنایع لاستیک یزد

مجتمع صنایع لاستیک یزد با ارزش بازار ۱،۶۴۶ میلیارد تومان و سرمایه ۲۰۴ میلیارد تومان، ظرفیت تولید اسمی سالانه ۳۱ هزار تن تایر رادیال و ۱۱.۳۸ هزار تن تایر بایاس و ۳.۶۲ هزارتن تیوب را داراست. این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی آرتاویل تایر( گروه صنعتی رازی) به شمار می‌رود. شرکت لاستیک یزد در یک سال گذشته بازدهی منفی ۵۲% داشته و اکنون با P/E گذشته نگر ۱۲.۷۸ در حال معامله است.

مبالغ فروش مجتمع صنایع لاستیک یزد - آیکو

مبلغ فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ به عدد ۱،۸۶۵میلیارد تومان رسیده است که نشانگر رشد ۴۲درصدی نسبت به سال گذشته است. این رشد عمدتا ناشی از میانگین افزایش ۳۷ درصدی نرخ فروش محصولات بوده است.

سود هر سهم مجتمع لاستیک یزد

با مفروضات کنونی برآورد می شود در سال ۱۴۰۱ شرکت به فروش ۲،۴۲۶میلیارد تومانی و سود ۹۳۰ تومانی به ازای هر سهم برسد. نسبت قیمت به سود آتی سهم هم اکنون در محدود ۸.۵ می باشد که باتوجه به صنعت محصولات تایر مناسب به نظر می رسد.

بررسی نماد پیزد از نظر تحلیلگران آیکو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *