جستجو

قدرت نمایی حقوقی ها/ بازگشت بازار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان، حمایت حقوقی ها از بازار را در وضعیت فعلی نوعی شوک مثبت ارزیابی کرد و گفت: حقوقی ها با جهت دهی به روند بازار، رخ نشان دادند.

 محمدعلی احمدزاده اصل در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به حمایت های حقوقی ها گفت: این حمایت ها یک شوک مثبت تلقی می شود؛ بازار نیازمند یک شوک قوی برای از بین بردن ترس مردم بود که حقوقی ها این کار را در زمان مناسب انجام دادند.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای غلبه بر ترس و واهمه سهامداران جدید انجام شد که پسندیده و شایسته بود. البته که حقوقی ها هم بعد از مدتها تاثیر مثبت خود در بازار را به نمایش گذاشتند؛ چرا که مدتی بود فضای معاملات بازار سهام در دستان حقیقی ها بود اما حقوقی ها با جهت دهی به روند بازار، رخ نشان دادند.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: توجه به کمرنگ بودن نقش حقوقی ها طی چند ماه اخیر شایعاتی مبنی بر عدم انسجام، عدم حمایت آنها از معاملات و … عنوان شده بود که حمایت اخیر  آنها از بازار ، همه این شایعات را از بین برد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از بال های پرواز اقتصاد است و  نباید از ارزش آن غافل شد عنوان کرد: امیدواریم روند بازار، هم به نفع مردم و هم دولت باشد و شاهد عمیق تر شدن آن باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حقوقی ها حمایت خود را زودتر آغاز نکردند، گفت: اصلاح اخیر ریشه در نگرانی های پیاپی سهامداران داشت و خود حقوقی ها هم در انتظار معکوس شدن جهت بازار بودند؛ در صورتی که عمیق شدن بازار در سال جاری نیاز به تفکرات و اقدام های جدید دارد و حقوقی ها هم نیازمند زمان برای عکس العمل صحیح مطابق با شرایط بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۵۰  میلیون نفر در بورس فعالند، بنابراین اقدامات باید شایسته و به لحظه باشد.

 احمدزاده اصل افزود: حقوقی ها فعالیت خود را در جهت جمع آوری صف های فروش، ایجاد شوک مثبت و مشارکت با ارکان بازار برای هدایت معاملات سازماندهی کردند؛ همچنین همراهی آنها با نهاد ناظر و متولیان بازار، همگرایی را در جهت حفظ منافع عموم  به نمایش گذاشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان با اشاره به اینکه قرمز پوش بودن بورس در چند هفته اخیر به معنی ریزش نیست، گفت: بازار سرمایه ظرفیتی بالاتر از منابع فعلی دارد و اصلاح مقطعی به معنی ریزش نیست.

وی اظهار داشت: هنوز شرکت ها در صف پذیرش بورس هستند بنابراین باز هم تزریق منابع را شاهد خواهیم بود و  نقدینگی در بازار موجود و جریان مثبت است.

احمدزاده اصل خاطرنشان کرد:  فشار بر هسته معاملاتی، نحوه عرضه سهام عدالت، انتشار و نحوه قیمت گذاری دارا دوم و سوم و  عرضه های پیاپی دولتی ها از جمله مشکلات بازار بود که فضای ترس آلودی ایجاد کرده بود اما الان تا حدودی این نگرانی ها کاهش یافته است . لذا برای تداوم رونق بازار باید همچنان مدیریت صحیح و جامعی داشته باشیم؛ همچنین از آنجا که با گسترده تر شدن بازار هر جمله تاثیر مستقیمی بر نحوه معاملات دارد،  افراد تاثیر گذار در کشور باید بیش از پیش مراقب اظهارنظرهای خود باشند .

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: فضای بازار سرمایه باید آرام و توام با اعتماد باشد و  از هر گونه شائبه که باعث ایجاد تلاطم می شود پرهیز کرد.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *