جستجو

مشاور سرمایه گذاری ، نیاز اصلی سرمایه‌گذاران

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان آیکو

آشنایی با شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که باید سرمایه زیادی داشته باشند تا در بازارهای مالی موفقیت کسب کنند. اما اگر راز سرمایه‌گذاران موفق را بپرسید، خواهند گفت که برخورداری از دانش مالی و آگاهی از شیوه سرمایه ‌گذاری در بازارهای گوناگون بیش از میزان سرمایه اهمیت دارد. این موضوع درباره کسب و کارها نیز صدق می‌کند. چرا که باید از اطلاعات زیادی درباره ساختارهای مالی، امور مربوط به حسابداری، مالیات، ریسک، بیمه، متغیرهای تاثیرگذار بر بازارهای گوناگون و … بهره‌مند باشند تا در بین رقبای خود دوام بیاورند و نقش‌آفرینی کنند. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند جهت موفقیت در امور مالی و سرمایه گذاری خود، به دانش و تجربه شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری تکیه کنند.

شرکت مشاور سرمایه گذاری با استفاده از دانش افراد خبره در این حوزه، عوامل مختلفی را که در یک دوره خاص زمانی بر سرمایه اشخاص یا کسب‌وکارها تاثیرگذار است، شناسایی و تحلیل می‌کند. مشاور مالی و سرمایه گذاری در زمینه روندهای اقتصادی و تغییرات پیوسته بازارها اطلاعات دارد و با شناسایی علائق و نیازمندی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی، در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری به آنها کمک می‌کند. یک شرکت مشاور سرمایه گذاری خوب به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از اشتباهات جلوگیری و فرصت‌های مناسب را پیدا کنند. یک مشاور مالی مطمئن در زمان استرس به مشتریان خود کمک می‌کند که بر اساس یک ساختار مالی و حسابداری مشخص پیش بروند، امور مربوط به مالیات، بیمه و … خود را به صورت هوشمندانه مدیریت کنند، ریسک‌های بازار را پوشش دهند و در نهایت، به دارایی‌های خود بیفزایند.

هوشمندانه سرمایه‌ گذاری کنید

بعضی از شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری به طور اختصاصی بر بازار بورس و اوراق بهادار متمرکز هستند. در این راستا، آموزش انواع روش‌های سرمایه گذاری، ارائه طرح‌های توجیهی سرمایه گذاری، مشاوره به اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه‌های پربازده، از جمله خدماتی است که شرکت‌ مشاور سرمایه گذاری به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شرکت مشاور سرمایه گذاری همچنین می‌تواند در حوزه تامین مالی شرکت‌ها، پذیرش شرکت‌ها در بورس‌، عرضه و انتشار عمومی اوراق بهادار شرکت‌ها، ارزش‌گذاری شرکت‌ها، ارزیابی پروژه‌ها، عرضه و انتشار اطلاعات مالی و اقتصادی پردازش شده نیز فعالیت کند.

 خدمت دیگری که یک شرکت مشاور سرمایه گذاری ارائه می‌دهد، سبدگردانی است. ارائه گزارش‌ در زمینه اوراق سرمایه گذاری شده، گزارش بازدهی هر سهم و بازدهی کل سبد در حیطه سبدگردانی قرار می‌گیرد. یک شرکت مشاور سرمایه گذاری ممکن است راه‌اندازی و مدیریت صندوق را نیز در دستور کار خود قرار دهد. به این ترتیب، ارائه خدمات راه‌اندازی صندوق از مرحله ثبت اولیه صندوق تا صدور مجوز فعالیت و مدیریت و متولی‌گری صندوقهای سرمایه گذاری اعم از صندوق‌های در سهام، با درآمد ثابت، مختلط و قابل معامله در بورس را می‌توان از شرکت مشاور سرمایه گذاری انتظار داشت.

ارزش‌پرداز آریان، بزرگترین شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری کشور

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان (آیکو)، بزرگترین شرکت مشاور سرمایه گذاری کشور است. آیکو با هدف تولید و ارائه خدمات و محصولات حرفه‌ای مالی در دو حوزه اصلی ارائه “خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری” و تولید “راهکارهای پشتیبانی تصمیم مالی” فعالیت می‌کند. آیکو در کانون مشاوران اعتباری و بانکی و همچنین مشاوران سرمایه گذاری بانکی نیز عضویت دارد؛ از این رو، علاوه بر بازار سرمایه، در حوزه بانکی نیز به ارائه خدمات می‌پردازد.

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان با داشتن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، خدماتی از جمله توصيه به خريد، فروش يا نگهداری اوراق بهادار، اظهارنظر درباره روند قيمت يا عرضه و تقاضای اوراق بهادار در آينده، اظهارنظر درباره ارزش (قيمت‌گذاری) اوراق بهادار را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.  همچنین، این شرکت پذيرش سمت در صندوق‌های سرمايه‌گذاری به استثنای سمت مديريت را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا، صندوق سرمایه گذاری مشترک اندیشه فردا و صندوق سرمایه گذاری نیكوكاری میراث ماندگار پاسارگاد را تحت مدیریت خود دارد و صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فن آوری‌های نوین مالی نیز در دست تاسیس این شرکت مشاور سرمایه گذاری است. علاوه بر این، آیکو در سمت متولی صندوق‌ سرمایه‌ گذاری مشترک گنجینه ارمغان الماس، صندوق سرمایه ‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال غرب و  صندوق سرمایه ‌گذاری آگاه نیز فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان با کسب مجوز سبدگردانی به کلیه اموری که طبق مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز به فعالیت در آنهاست نیز می‌پردازد. خدمات پرتفولیو آیکو شامل مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها، نرم افزارها، استراتژی‌های معاملاتی و معرفی طیفی گسترده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که مدیریت بهینه پرتفولیوی مشتریان را با توجه به سطح ریسک‌پذیری آنان امکان‌پذیر می‌سازد.

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان به عنوان مشاور عرضه و پذیرش نیز فعالیت می‌کند. ارائه مشاوره در خصوص شیوه تأمین مالی مناسب، ارائه راهنمایی‌های لازم جهت تهیه گزارش‌های توجیهی، نمایندگی قانونی ناشر نزد مراجع ذیصلاح به منظور پیگیری مراحل قانونی انتشار اوراق بهادار، انجام مطالعات بازاریابی اوراق بهادار در دست انتشار، مشاوره در زمینه شرایط و زمان انتشار، نحوه فروش یا پذیره نویسی اوراق، بازاریابی و فروش اوراق بهادار از جمله فعالیت‌های آیکو در این زمینه است.

اعداد و ارقام خود را به مشاوران مالی بسپارید

علاوه بر این، یک شرکت مشاور سرمایه گذاری می‌‌تواند مخاطب مدیران و افراد فعال در حوزه صنعت کشور و کسب و کارها نیز قرار بگیرد. این افراد تمایل دارند که سرمایه خود را در مسیری به کار بگیرند که بازدهی لازم را داشته باشد.  و از سوی دیگر، از گزندها و ریسک‌های اقتصادی کشور در امان بماند. مدیران و صاحبان کسب‌وکار  اغلب زمان یا آشنایی کافی با محاسبات و درگیری با اعداد و ارقام را ندارند. در مقابل، آنها می‌توانند از گزارش‌هایی کمک دریافت کنند که شرکت مشاور سرمایه گذاری برای آنها فراهم می‌کند. با این روش، آنها می‌توانند در جریان وضعیت کلی مالی شرکت قرار بگیرند و با دقت و سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

از سوی دیگر، حاکمیت شرکتی، پیاده‌سازی امور انطباق شرکتی، مدیریت ریسک، مدیریت جامع سرمایه انسانی، برنامه‌­‌ریزی بحران و … نیز در زمره فعالیت‎‌های یک شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری قرار می‌گیرد. یک شرکت مشاور سرمایه‌ گذاری که در زمینه مالی نیز راهکارهایی تولید می‌کند، می‌‌تواند در زمينه مديريت ريسك، ادغام، تملك، تغيير و تجديد ساختار سازمانی و مالی شركت‌ها و مشاوره در زمينه‌ی طراحی و تشكيل نهادهای مالی نیز خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهد.

علاوه بر این، یک شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری ممکن است در اتخاذ تصمیماتی در حوزه نرم افزارها و راهکارهای پشتیبان تصمیم مالی یک کسب‌وکار نیز راهنمایی ارائه دهد. در این راستا، مدیریت جامع مالی شرکت‌ها و اصلاح نظام مالی آنها، مدیریت ریسک شرکت‌ها، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه‌ها و بهای تمام شده پروژه‌ها و طراحی پایگاه داده‌های تخصصی مالی-بانکی می‌تواند در دستور کار شرکت‌های مشاور سرمایه‌ گذاری قرار گیرد.

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش ‌پرداز آریان در راستای ارائه خدمات مالی، با استفاده از روش‌ها و مدل‌های نوین، جامع‌ترین گزارش‌های ارزش‌گذاری را با توجه به ماهیت فعالیت شرکت ها، تحلیل صنعت و سایر عوامل تأثیرگذار بر ارزش شرکت، مطابق با استانداردهای بین المللی تهیه می‌کند. خدمات ارزیابی پروژه‌ها با استفاده از روش‌های نوین ارزیابی پروژه در راستای تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه‌ گذاری و ارائه اطلاعات تحلیلی و آینده‌نگر از طرح‌های سرمایه‌ای کشور ارائه می‌شود. آنچه تحلیل‌های شرکت آیکو را مورد توجه قرار می‌دهد، بهره‌گیری از تمامی استانداردهای حسابداری و قوانین مالیاتی ایران است.

علاوه بر این، آیکو در حوزه اصلاح ساختار مالی، اصلاح گردش فعالیت‌های مالی، ساز و کارهای ایجاد و ادغام نهادهای مالی، بهبود، افزایش و طراحی فرآیندهای داخلی، تدوین برنامه استراتژیک ، تشکیل و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و خدمات مشاوره‌ای بومی سازی شده‌ای را ارائه می‌کند.

آیکو، پیشتاز در ارائه راهکارهای مالی

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان جهت رفع نگرانی‌های صنایع، بانک‌ها و کسب‌وکارها چند راهکار مالی نیز ارائه کرده است. آیکو هلدینگ، راهکاری از شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان است که به چگونگی مدیریت، سازماندهی، ساختار سازمانی و ارزیابی عملکرد هلدینگ‌ها کمک می‌کند. همچنین، تلاش می‌کند روابط میان سازمان مادر و شرکت‌های تابعه را ارتقا دهد تا سازمان‌ها بتوانند در بازارهای رقابتی باقی مانده و نقش‌آفرینی کنند.

راهکار مالی دیگر شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان، آیکو کاست است. آیکو کاست با امکان ثبت، ضبط و کنترل کارکرد نیروی انسانی و ارائه گزارشات لحظه‌ای از زمان و مبلغ صرف شده بر روی پروژه‌ها، به مدیریت ارشد در راستای افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان یاری می‌رساند. آیکو پورتال نیز به عنوان پورتال جامع مدیریت فرایندها و مستندات شرکتی طراحی شده است که یکی از ابزارهای اساسی در ارتقا و افزایش کارائی و بهره‌وری شرکت و همچنین، مدیریت دانش است.

آیکوور نیز به عنوان راهکار مالی دیگر، یک محصول نرم‌افزاری در حوزه ریسک بانکی است که در حوزه‌های ریسک عملیاتی، ریسک نقدینگی، ریسک اعتباری، ریسک استراتژیک و ریسک بازار به مخاطبان خود مشاوره ارائه می‌دهد.

دیگر راهکار مالی شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، سامانه مدیریت ریسک قراردادهای مشتقه است. این سامانه در شرکت فرابورس ایران، با رویکرد سپارم (سیستم پرتفولیو-پایه آیکو در مدیریت ریسک مشتقه ها) معرفی شده است که به افزایش کارایی مکانیسم توثیق گذاری (وجه تضمین) از سوی مشتریان کمک می‌کند. سامانه بازارگردانی خودکار آیکو به عنوان دیگر راهکار مالی شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، امکان انجام عملیات بازارگردانی را برای نهادهای مالی مانند شرکت‌های تامین سرمایه و سایر بازارگردان‌ها فراهم می‌سازد. همچنین، شرکت ارزش‌پرداز آریان از بدو تاسیس اقدام به تجمیع و پردازش داده‌ها و اطلاعات بنیادی و بازار شرکت‌های بورسی و کلان اقتصادی کشور در راستای تغذیه نرم افزارهای شرکت و همچنین ارائه آن به دست اندر کاران بازارهای مالی و دانشگاهی نموده است. یکی از برنامه های اصلی و بلندمدت شرکت، تبدیل شدن به یکی از مراجع اصلی ارائه داده های معتبر و پردازش شده مالی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *